FAQ – veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Mocht u een andere vraag hebben, neem dan gerust contact met ons op! Dit kan via ons contactformulier of Whatsapp ons: +31 6 38379463

Ons support team staat u graag te woord!

Wat is het verschil tussen een "kunstkerstboom" en een "luxe kunstkerstboom"?

De twee belangrijkste verschillen, die dus ook het verschil in prijs verklaren zijn de volgende:

1] De bomen in de Luxury all-in pakketten zijn voorzien van kunststof ‘Nordman’ takjes op het eind van de takken waardoor de boom nog echter en natuurlijker lijkt. Zie de foto’s voor het verschil.

2] De Luxury all-in pakketten bevatten meer ornamenten maar ook meer luxe ornamenten. Dat betekent dat proportioneel het Luxury all-in pakket meer luxe ornamenten bevat.

Het verschil in boom

De bomen in beide pakketten zijn verschillend. Door het asymetrische ontwerp en door de gelaagde struktuur zijn de bomen niet van echt te onderschijden en lijken ze net echt. De Luxury bomen zijn gedetailleerd door het gebruik van kunststof ‘Nordman’ tips op het einde van de takken. Hierdoor lijken de Luxury bomen op een traditionele Nordman kerstboom.

Op de foto’s hieronder staat een “Luxe kunstkerstboom” het kunststof ‘Nordman’ takje:

luxury-tree-150cmLuxury-Tree-180cm

Op de foto’s hieronder staat een “kunstekerstboom” met de platte naalden:

basic-tree-210cmbasic-tree-210cm-PVCtipsbasic-tree-210cm

Verschil in ornamenten: meer, groter en luxer

In de Luxury all-in pakketten vindt je niet alleen meer ornamenten maar ook grotere kerstballen en meer ballen met sprankelende decoraties.

 

Voor een nog gedetailleerdere uitleg over het verschil tussen een een “kunstkerstboom” en een “luxe kunstkerstboom” klikt u hier

 

Hoe zit het met de kerstboom verlichting? Hoe sluit ik dit aan en wat als dit kapot gaat?

Goed nieuw, onze bomen worden standaard inclusief verlichting geleverd, dus geen gedoe meer met snoertjes en kapotte lampjes!

De bomen worden geleverd met LED-lampjes, het snoer is al op de meest optimale manier in de bomen ingebouwd en deze verbindingen zijn zeer eenvoudig aan te sluiten:

De verlichting kan niet worden verwijderd of vervangen, maar we hebben de lampjes / bomen zo ontworpen dat ze een volle, rondom lopende dekking geven met een heerlijk warme gloed. Een ander voordeel van onze led-lampen is dat als één lamp uitvalt, de rest blijft branden.

Uiteraard geven we op al onze producten garantie, niet 1, maar wel 5(!) jaar, en ja, óók op de lampjes!

Zijn de kerstbomen ook geschikt voor buitenshuis?

Jazeker, onze kunstkerstbomen kunnen zelfs de gure Nederlandse winters prima doorstaan! Sterker nog, onze kerstdecoratie wordt al sinds jaren ingezet bij grote kerstmarkten, als versiering van (grote) hotels over de hele wereld en andere evenementen. Hierbij staan de kerstbomen soms maandenlang in weer en wind, dus u kunt uw Xmasdeco kunstkerstboom, krans en/of guirlande dus rustig in uw tuin of op uw balkon plaatsen.

Wat zijn de verzendkosten?

Alle artikelen worden gratis bezorgd vanaf 50 euro in Nederland, Duitsland, Frankrijk, België en Groot Brittannië. Zie voor andere landen de onderstaande bezorgtarieven:

Land Bezorgtijd Prijs per pakket
Belgie 24 uur bezorging inclusief vanaf 50 euro
Denmarken 48 uur 10,5
Duitsland 48 uur bezorging inclusief vanaf 50 euro
Frankrijk 48 uur bezorging inclusief vanaf 50 euro
Italie 72 uur 15,5
Luxemburg 24 uur 8,5
Nederland 24 uur bezorging inclusief vanaf 50 euro
Oostenrijk 72 uur 10,5
Polen 72 uur 15,5
Portugal 72 uur 19,5
Spanje 72 uur 18,5
Tsjechie 72 uur 15,5
Verenigd Koninkrijk 72 uur bezorging inclusief vanaf 50 euro
Zweden 72 uur 18,5
Zwitserland 72 uur 13,5

 

Overige landen zijn op aanvraag.

Contactformulier

info@xmasdeco.com

 

Wat is de levertijd?

Alle producten worden dagelijks uitgeleverd (maandag tot vrijdag) en voor bestellingen voor 20.00 uur worden deze de eerstvolgende werkdag verzonden. Zie onderstaande tabel voor de te verwachten afleverdag.

Uiteraard houden wij je goed op de hoogte omtrent de levering van de producten, zodat je weet wanneer je deze kunt verwachten. We sturen je na verzending ook een Track & Trace code, zodat je de zending kunt volgen.

 

Land Levertijd
Oostenrijk 72 uur
Belgie 24 uur
Denmarken 48 uur
Frankrijk 48 uur
Duitsland 48 uur
Italie 72 uur
Luxemburg 24 uur
Polen 72 uur
Portugal 72 uur
Spanje 72 uur
Zweden 72 uur
Zwitserland 72 uur
Tsjechie 72 uur
Engeland 72 uur

 

Overige landen zijn op aanvraag.

Contactformulier

info@xmasdeco.com

Bezorgen of afhalen?

Voor de aflevering van je bestelling werken wij samen met Post NL, één van de grootste transporteurs binnen Europa. Post NL staat met de levering van meer dan 300 miljoen pakketten per jaar garant voor grenzeloze betrouwbaarheid, maximale snelheid en gegarandeerde zekerheid!

En dat is belangrijk, want je wilt de Kerstdecoraties natuurlijk op tijd ontvangen!

Je bestelling wordt thuisbezorgd op maandag tot en met zaterdag. Op zondag wordt dus niet bezorgd. Als je niet thuis bent zal het pakketje de volgende werkdag nog een keer worden aangeboden. Mocht je ook deze aanbieding missen dan laat de bezorger zijn contactgegevens achter, waarna je een afspraak kunt maken of het pakket ergens anders kunt op komen halen.

Het is niet mogelijk om producten zelf op te halen.

Hoe kan ik betalen?

Per land bieden wij een breed scala aan betaalmethodes. Van de welbekende credit cards tot onder andere iDeal, PayPal en DIRECT ebanking, of Klarna afterpay.

U kunt nu ook, als bedrijf én als particulier, aankopen op rekening. Koopt u bij ons als ondernemer over de grens, dan wordt de BTW direct verrekend!

Bij een aantal betaalmethodes brengen wij een toeslag in rekening. Dit geven wij duidelijk aan tijdens het bestelproces.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Via het Track en Trace systeem van onze transporteur kan je de bestelling op de voet volgen. Een Track en Trace nummer ontvang je zodra de bestelling verzonden wordt. Let op dat deze Track en Trace vaak pas na 20.00 uur ’s-avonds werkzaam is.

Hoe kan ik inloggen?

Bij Xmasdeco kan je direct zonder je naam en wachtwoord bestellen.

Indien gewenst kan je bij je eerste bestelling een account aanmaken. Daarmee kun je inloggen en bijvoorbeeld je bestelling volgen. Ook kun je bij het plaatsen van nieuwe bestellingen eerder ingevoerde adresgegevens gebruiken.

Wachtwoord vergeten?

Als je het wachtwoord niet meer weet kun je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Hoe zit het met garantie?

Op alle artikelen zit 5 jaar volledige garantie vanaf de datum van levering. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice middels het contactformulier en vermeld dan het ordernummer. Om een garantie te claimen heb je de factuur nodig. Deze sturen wij na het plaatsen van de order toe via email. Uiteraard vallen de normale gebruikssporen en schade door oneigenlijk gebruik buiten de garantie.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Je kunt als consument producten binnen 14 dagen na de bestelling gratis retourneren. Uiteraard moet het product ongebruikt zijn, en de verpakking nog helemaal intact zijn. Voordat je producten retour zendt is het van belang om een retour aanvraag in te dienen. Dit kan je doen door het invullen van het contactformulier. Vermeld duidelijk het ordernummer en de reden van retour. Het verzoek wordt binnen 24 uur beantwoord. U kunt bij ons gratis retourneren.

Retour adres:

Xmasdeco
Schillingstraat 7
2988 CT Ridderkerk
Nederland

Bij garantie of omruiling nemen wij ook de reeds gemaakte bezorg- en betalingskosten voor onze rekening.

Een retourbedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst van de retourproducten (minus de kosten van het retourneren) teruggestort op je rekening, mits de verpakking in goede staat is en volledig retour gestuurd wordt. Indien dit niet het geval is, nemen wij binnen 48 uur contact met u op. Mocht u vragen hebben neem dan vooraf contact met ons op via het contactformulier.

Let op: voor producten die zijn gebruikt en / of producten die worden geretourneerd in verpakkingen die niet meer bruikbaar zijn, brengen wij kosten in rekening voor nieuwe verpakkingen. Afhankelijk van de doos kan dit variëren tussen € 4,50 en € 17,50.

Waar kan ik met mijn klacht terecht?

Heeft je klacht betrekking op de kwaliteit of de staat van de geleverde artikelen binnen de retourtermijn van 14 dagen, dan kun je gebruik maken van het contactformulier en een retourzending aanvragen. Omschrijf dan zeer duidelijk het defect of de klacht en vermeld het order- en factuurnummer! Heeft u andere klachten neem dan contact op met onze klantenservice. Ons contactformulier is daarvoor de eenvoudigste en snelste. Je ontvangt dezelfde dag nog een reactie! Ook kan je een email sturen naar info@xmasdeco.com.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Onze webshop is uitermate goed beveiligd met een SSL certificaat van ‘Norton Secured’ by ‘Verisign’. Eén van de meest veilige betaalsystemen die beschikbaar zijn.

Let op “https://” vooraan het webadres!

 

Privacy

Met de door jou verstrekte gegevens, zoals je naam, adres en andere gegevens gaan wij zeer integer om. Lees onze privacy policy voor alle details.

Is er een Xmasdeco showroom waar we de kerstdecoratie kunnen bezichtigen?

Jazeker! Onze bomen dragen bij aan de gezellige kerstsfeer op diverse publieke locaties in Nederland. Mocht u graag onze bomen willen komen bewonderen, stuur ons dan even een berichtje zodat wij u kunnen informeren over onze showroom in Amsterdam. Ook kunnen we er dan eventueel voor zorgen dat iemand u te woord zal staan om eventuele vragen te beantwoorden. 🎄🙂

Ontdek onze volledige Xmasdeo collectie

Van volledig gedecoreerde kerstbomen tot schitterende decoraties!

Bestsellers

Het meest gekocht door onze klanten

Ontdek hier onze 2023 trend producten

Perfect gecombineerd met de unieke Xmasdeco collectie

Wij hebben al meer dan 21,000+ klanten geholpen,
om de beste Kerst ooit te creëren!

Waarom kiezen klanten voor Xmasdeco
Mon-Fri voor 22.00 uur besteld, verzending binnen 72 uur
21.000+ bomen verkocht

Meld je aan voor de nieuwsbrief en
ontvang 10 euro op je volgende bestelling

All search results
×

Door aanhoudende productie- en logistieke uitdagingen in 2022 en 2023 kunnen wij de levering en ondersteuning niet garanderen op de manier die u van ons kunt en mag verwachten. Daarom kunnen wij onze Xmasdeco-collectie momenteel niet leveren tijdens het seizoen 2023. Laat uw e-mailadres achter en ontvang een melding zodra dit weer mogelijk is.

Als u vragen heeft of andere ondersteuning nodig heeft, kunt u een e-mail sturen naar
support@xmasdeco.com

Ik wens u een prachtig feestseizoen,

Het Xmasdeco-team

Dit formulier ondergaat momenteel onderhoud. Probeer het later nogmaals.